pátek 5. dubna 2013

Niečo visí vo vzduchu.. (Matt)

Konečne som hore. Včera som musel zadriemať na lavičke v parku, ani sa nečudujem po všetkých tých nočných výletoch a pár hodinách spánku. Prázdniny sú v plnom prúde a každú chvíľu očakávam príchod prvákov. Celkom sa na to teším, pretože aspoň budem môcť porovnať ich a nás minulý rok. Snáď nebudú vracať všade kam sa pohnú a podobne. Mám v pláne predať im nejaké veci z prváku + niečo zo súkromnej zbierky, aspoň by som zaplnil to prázdne miesto v peňaženke. Stále nerozumiem tomu, ako je možné že som prišiel o všetky peniaze a v batohu vlastne nič nového nemám. Samozrejme, nejaké výdavky šli na Bell, niečo na jedlo a pod., no aj tak nieje možné, aby sa peniaze len tak vytratili..

Pred pár dňami som si v Kotli všimol novú tvár. Bol to muž, sedel pri bare, vyzeral tak na 20 rokov a každého zvedavo pozoroval. Mal som chuť prihovoriť sa mu, ale neprišlo mi to ako vhodný nápad. Aké bolo moje prekvapenie, keď sme jedného večera sedeli s Alashamou v Kotli a zrazu sa tam primiestnila nejaká osoba. Bolo to šťastie v nešťastí, pretože trocha narazila do dievčaťa, ktoré tam už stálo nejakú chvíľu. Skoro mi oči vypadli keď som si uvedomil, že sa nejedná o nikoho iného ako o toho chlapa pri bare. Zdvorilo sa jej uklonil a prisadol si k nám. Alashama nám oznámila, že sa volá Lucas Parker a vraj je to podľa všetkého náš budúci profesor. Zaujalo ma to a tak som sa opýtal čo konkrétne bude jeho predmetom. Vraj premeny a obrana. Pochopiteľne, odpovedal som, kedže Coldwell asi odchádza.

Alashama na mňa zvedavo pozrela a povedala, že o tom nič nevie, vraj k nej takéto info dorazí vždy až úplne nakoniec. Hej, poznám ten pocit.. Ale späť k Parkerovi. Obzeral som si jeho červený plášť, rozmýšľal som či nieje náhodou z Nebelvíru a po chvíľke som sa ho nato opýtal. Tváril sa zmätene, podľa všetkého ani nevedel čo to Nebelvír je. To som bol ale zmätený už aj ja, našťastie som si nemusel lámať hlavu dlho, Ala nám oznámila, že Lucas pochádza z Ameriky a o Rokforte skoro nič nevie. Nejako stručne sme mu vysvetlili vlastnosti jednotlivých fakúlt a zdalo sa, že bol trochu na pochybách, ak by sme mu zrazu narazili klobúk na hlavu, bolo by celkom zaujímavé sledovať, kam by sa dostal. Celý čas pozeral na mňa s Bell a po chvíľke sa vzdialil k baru. Len tam sedel a opieral sa o stôl, zdalo sa, že na niečo (alebo niekoho?) spomína. Bolo mi ho trochu ľúto, som si skoro až istý, že v tom bola láska, či už naplnená alebo nie, to nedokážem posúdiť..

Po chvíli sme sa s Bell rozlúčili a šli prespať do Portu, bolo už neskoro. Ďalšie dni prebiehali skoro rovnako, nestalo sa nič zaujímavé, môžem snáď spomenúť len príchod Nomosa do Kotla a to ako si Bell nešťastne vyvrtla členok. U Munga jej to ale dali do poriadku, takže je opäť zdravá ako ryba. Už som si myslel, že sa nič zaujímavého nestane, keď som v jeden večer stretol Mike. Šli sme si sadnúť do jedného mestečka, kúsok za kostol. Celkom očividne sú tieto prázdniny pre ňu utrpením, nuda sa prejavuje naplno a ja sa jej ani veľmi nečudujem. Snažil som sa jej nejako zlepšiť náladu a po chvíľke sa mi to aj podarilo, zaspomínali sme si na školu, na Walmara, na lietanie. Po chvíli mi podala kus muklovských novín, vraj si tam mám prečítať druhý článok. Písalo sa v ňom, že bol do autonehody zapletený asi 30 ročný muž, beloch u ktorého našli kúsok dreva a niekoľko zlatých mincí.

Hneď som si to pospájal dohromady a zrazu som vedel, že mám pravdu. Čudná údajná "smrť" Humminga, Ben sa vraj prepadol pod zem, príchod Parkera, šepkanie čosi o Rudých z každej strany, to nie sú náhody. Proste ma niečo núti veriť tomu, že niekto sa pokúsil úmyselne odstrániť Bena tak, aby to vyzeralo ako nehoda, naviac u muklov, tí sa zrážajú autami a zabíjajú každú sekundu, tam to nikomu nepríde čudné. Momentálne je Ben v zlom stave v umelom spánku v nemocnici, dúfam len, že ho nikto nenavštívi a "nedokončí" prácu. Samozrejme nemusí ísť o Bena, môže ísť o iného čarodejníka, ktorý mal možno tú smolu a spadol pod kolesá auta. (tomuto sám neverím) Dnes navštívim Kotol a spýtam sa dospelákov čo si o tom myslia, možno sa k nim tie noviny ani nedostali a o ničom netušia. Určite o pár dní zapíšem čo som sa dozvedel.

1 komentář: